AD3DA1E5-8146-41B3-BB64-22CA05CB6D6A.jpeg

Tørring-Uldum Rideklub's Klubchampionat

Foreløbig Championatstilling pr. 31.03.2024
Championatsstilling.docx

Hvad er TURK championatet?
Championatet er en løbende konkurrence der kører fra kalenderårets begyndelse til dets slutning. Her gælder det om at samle flest point som muligt til stævner året rundt. På generalforsamlingen vil championatsvinderne kåres.
Championaterne er delt op i 5:
- Dressur championat for pony
- Dressur championat for hest
- Spring championat for pony
- Spring championat for hest
- Elev pokalen (nyt tiltag for vores startende rytter til vores interne stævner)

Hvem kan deltage?
Ekvipager der rider for Tørring-Uldum Rideklub til DRF’s stævner, kan deltage i vores ovenstående championater.
Dog gælder E- og R-klasser/stævner IKKE i championatet.

OBS: Et stævnemedlemskab eller flexmedlemskab giver ikke mulighed for, at deltage i championatet - dette skal der bruges almindeligt medlemskontingent til.

Hvordan samler man point?
Ekvipagerne samler point ved at opnå placering eller sløjfe til stævne. Ryttere kan godt have mere end én pony/hest med på championatslisten, de kan også deltage i både dressur og spring championatet.

Antal placeringer bestemmes udfra DRF's placerings regler og der tildeles altid point efter klassens status. Eksempel: En placering i en C-klasse ved B-stævne udløser point svarende til C-stævne.

Pointskema ved D-stævner:

MB0 - MB3

MA1

4

Specialklasser som f.eks. KÜR og lign. tæller med det antal point, som tilsvarende sværhedsgrad giver.
 Ved roset i en sløjfeklasse tildeles 1 point.

Ved placering til C-stævner stiger point systemet med 2 point og rider man B-, og A-stævner stiger point systemet med 3 point

Spring pony/hest

Klasse/placering

LE og under

LD

LC

LB

2

Hvordan indberetter man sit resultat?
Har du fået placering/sløjfe til et stævne skal du indberette det til os, for at det gælder. Dette gør du på vores championats mail turk.championat@gmail.com senest onsdagen efter stævnet. Rytterne er selv ansvarlige for at indberette rettidigt til championatlisten.

Her skal du skrive følgende oplysninger:
Rytters navn
Hestens navn
Hvor de har reddet
Niveau (A-, B-, C- eller D-stævne)
Og placering eller sløjfe
Når du indberetter resultatet er du velkommen til at medsende et billede af ekvipagen fra stævnet, så kommer de med i en stævneopdatering på Tørring Uldum Rideklub’s Facebook side.

Er der yderligere spørgsmål til championatet, så send en mail til turk.championat@gmail.com og så vil vi besvare jeres spørgsmål.
Championatslisten opdateres ultimo hvert kvartal.

Elevpokalen
Elevpokalen er til ære for vores seje elevryttere der starter til vores interne stævner. I samarbejde med stævneudvalget vil vi sørge for at resultaterne bliver indmeldt og denne vil ligeledes kåres på vores generalforsamling.

Obs. Rising star udgår

Championatslister fra tidligere år: