Nye regler for ridehjelme træder i kræft fra årsskiftet.

Den nye EU-sikkerhedsstandard for ridehjelme, der træder i kraft pr. 1. januar 2018, kommer selvfølgelig også til at have sin indvirkning på TURK’s ryttere.

En længere overgangsperiode til at få udskiftet hjelme iht. de nye EU-krav er nu tæt på at løbe ud. Den nuværende EN 1384 godkendelse vil stadig kunne anvendes privat efter 1. januar 2018. MEN da de nye regler gør sig gældende for alle klubber under Dansk Ride forbund, skal vi tilsikre os, at alle vores lånehjelme i TURK bliver udskiftet, samt at vores klubryttere bliver gjort bekendt med, der skal anvendes hjelme med den nye sikkerhedsgodkendelse til stævner efter d. 31. december 2017.

Det lidt skøre ved historien er, at den nye sikkerhedsgodkendelse i EU-regi endnu ikke er kommet på markedet, men når den er på gaden, skulle den efter sigende komme til at hede EN 1384.2017. Så på nuværende tidspunkt skal vi kigge efter mærket VG01, som også pr. dags dato (fastsat af DRF*) er blevet tilladt at bruge til stævner efter 31. december 2017.

Formanden 5. november 2017